Seniorit nettiajassa

SENIORIT NETTIAJASSA RISTEILY

Kansallisen Senioriliiton 23-24.5.2018 järjestämässä Seniorit-nettiajassa risteilyllä seuraamme edustivat sihteerimme Sirpa Ahveninen ja hallituksen jäsenet Kirsi Kivirinta ja Pirkko Ruotsalainen sekä Lauri Ruotsalainen. He vastaanottivat jäsenkilpailusta voittamamme palkinnon.

Pirkko Ruotsalaisen selostus senioriristeilystä:

Aurinkoiset  terveiset mereltä!

Kansallinen senioriliitto järjesti upean risteilyn jäsenilleen 23-24.5.2018. Pääteemana oli senioreiden elämä ja toiminta nettiajassa.Risteilyn avasi liiton puheenjohtaja Anneli Taina, hän käsitteli liiton toiminnan suuntaviivoja 2018-2020. Yhdistyksemme edustajilla oli ilo ottaa vastaan jäsenkilpailussa saamamme palkinto.

Seminaarin ohjelma oli korkeatasoinen ja monipuolinen: runsaasti ajankohtaista informaatiota eri aloilta, mm. yhdistysten viestintää, digipajoja, järjestötoimintaa, senioreiden palveluita, mutta myös kiinnostavia keskusteluja ja kehittämisideoita. Välillä myös iloista viihdettä.

Luennoitsijat olivat oman alansa asiantuntijoita. Oikeusministeri Antti Häkkänen selvitti, mitä hallitus on tehnyt senioreiden eteen. Meppi Henna Virkkunen käsitteli seniorikysymyksiä EU-tasolla ja hänen kollegansa Sirpa Pietikäinen alusti useissa ryhmissä.

EU:n uusi tietosuoja-asetus lisää tietoturvaa, mutta asettaa samalla myös uudet vaatimuket yhdistysten jäsenrekistereille. Sihteerimme Sirpa Ahveninen totesi helpottuneena, että oman yhdistyksemme jäsenrekisteri on kunnossa ja uusien vaatimusten mukainen.

Seminaari kiinnosti senioriliiton jäseniä - osallistujia oli 1200.

__________________________________________________

HUOM: Kansallinen senioriliitto ry julkaisee nettisivullaan kaikki ne risteilyllä pidetyt luennot, joihin se saa ao. puhujan antaman luvan. Kannattaa tutustua niihin, sillä siellä on todella paljon hyödyllistä tietoa. - Haluasitko esim, tietää miten meitä huijataan tai mitkä kotipalvelut ovat arvonlisäverottomia?