Matkat, retket, kulttuuri 2023

Ti 19.9. klo 10-15 DEspoon kartanokierros
Tutustumme opastetulla retkellä Espoon kartanoihin. Sisään pääsemme Espoon kartanoon. Lähdemme retkelle Läkkisepäntorilta klo 10:00.  Syömme lounaan Backbyn kartanossa = entinen Kaisankoti Pakankylässä. Ilmoita mahdollinen erityisruokavalio ilmoittautumislomakkeella. Palaamme lähtöpaikkaan noin kello 15.

Matkan hinta on 50 €/hlö.  Hinta sisältää opastuksen koko matkan ajan, sisäänpääsyn Espoon kartanoon, bussikulut ja lounaan.

Pe 20.10. klo 19 Sellosalissa Kaiken se kestää - Broadway musikaalihelmiä meiltä ja maailmalta
Sopraano Reeta Vestman ja tenori Mikael Saari esittävät tunnettuja musikaalilauluja, kaikki suomeksi laulettuna.  Kapellimestarina toimii Marko Hilpo.
Pääsylipun hinta on 36 €. Tilaisuuteen ei ole yhteiskuljetusta.  Väliaikatarjoilun voi jokainen halutessaan  varata itse kahviosta ennen konserttia.

Ti 21.11. klo 19  Espoon kaupunginteatterissa musiikkinäytelmä Kysy siskoilta

5-7.2.2024 Senioriliiton Elämäniloa ja voimaa risteily Tukholmaan Viking Gabriella

Laivalla monenlaista matkan hintaan sisältyvää  ohjelmaa. Mahdollisuus osallistua lisäkustanteisiin  tapahtumiin laivalla ja retkiin Tukholmassa. Matkan hintaan kuuluu  meriaamiaiset ja menopaluu buffetillallinen. Matkan hinta 2 hengen ulkohytissä on 274 €.

*** Toteutuneet

24.8. klo 12 Lounasristeily Royal Linen M/S Helsinki laivalla Kauppatorilta Helsingistä
Nautitaan lounas buffetpöydästä ja katsellaan merimaisemia.
Retken hinta on 40 € johon kuuluu risteily ja lounas noutopöydästä. Pöytään tarjoiltu pääruoka-annos (Kapteenin menu) lisähintaan 10 €. Kukin osallistuja maksaa retken hinnan 40 € sekä mahdolliset juoma-sekä pääruoka-annoksensa itse laivalla. Kauppatorille ei ole yhteiskuljetusta. Saavuthan laivalle viimeistään varttia vaille 12.
Mukaan mahtuu 50 osallistujaa.

21.8. klo 14 Leppävaaran kulttuurikävely klo 14
Tutustumme Leppävaara-seuran asiantuntijan opastuksella radan etelänpuoleiseen huvila-asutukseen. Kävelykierros kestää noin tunnin ja lähtee kotiseututalo Parkvillasta klo 14.
Voimme tutustua samalla myös kotiseututaloon. Kaatosateen sattuessa voimme pitää esityksen sisätiloissa. Kävelykierros on ilmainen.

La 5.8. klo 14 Krapin kesäteatterissa Tuusulassa Täydelliset häät: Rakkauden kesä
Näyttelijät: Seppo Halttunen, Marika Huomolin, Anna-Leena Sipilä, Kalle Tahkolahti, Jari Vainionkukka ja Eija Vilpas

Esityksen kesto noin 2 tuntia (sisältäen väliajan) - Katettu katsomo.
Teatteriin mennään yhteiskuljetuksella.  Bussi lähtee radan pohjoispuolelta Läkkisepäntorilta klo 12.30.  Mukaan mahtuu 50 jäsentä ja kaveria.
Matkan hinta: Pääsylippu ja väliaikatarjoilu 45 € tai pelkkä lippu ilman tarjoilua 35 €.

14.6. klo 14 Arkkitehtuurikävely Tapiolassa. Kokoontuminen hotelli Tapiola Gardenin edessä, josta lähtö kävellen tutustumaan oppaan johdolla kiinnostaviin arkkitehtuurikohteisiin.  Reitti on esteetön ja kestänee non 1,5 tuntia.  Ilmoittautumiset 14.6. klo 12 mennessä,

To 25.5. esittelyretki Marskin Majalle Lopelle

Opastettu tutustuminen Marskin majaan ja museoon klo 13:00. Lounastarjoilu klo 11:30. Paluumatkalla poikkeamme ostoksille Kartanoputiikki  Punaiseen tupaan.

Ti 28.3. klo 18.30 - 22.00 Fanny ja Alexander Helsingin kaupunginteatterissa

To 16.3. klo 13 Arkkitehtuurimuseossa, Kasarmikatu 24, Helsinki Eläköön Wivi Lönn näyttely. Ilmoittautumiset ti 14.3. mennessä. Pääsymaksu 5 € tai Museokortti - maksetaan museossa.

Ti 21.2. klo 11.00 Seniorisoppa Helsingin kaupunginteatterissa

To 16.2. klo 14 Kuvaus: Tutustuminen Kyösti Kakkosen keräämään keramiikka taidelasikokoelmaan oppaan johdolla. Tarkemmin  Collection Kakkosen näyttelystä.
Samalla voit tutustua koko WeeGee talon muihin näyttelyihin ja Espoon kaupunginmuseoon,

Ti 24.1. klo 11 tutustuminen Luonnontieteelliseen museoon Helsingissä