Espoon muut senioriyhdistykset

Täältä löydät tiedot muiden Tapiolan, Olarin, Matinkylän ja Espoon (keskuksen) kansallisten senioriyhdistysten  matkoista ja retkistä, joille voit halutessasi osallistua.

Tapiolan kansalliset seniorit ry tekee retken lauantaina 14.3.  Alvar Aallon suunnittelemaan Paimion parantolaan, joka on kansainvälisesti yksi Suomen tunnetuimmista rakennuksista.

Aamukahvit juomme  savunautavoileivän kera Design Hill Caféssa, jossa myös hieman ostosaikaa.

Saavuttuamme parantolaan alkaa noin kahden tunnin opastettu kierros (mahdollisuus myös välillä istahtaa), jonka aikana kuulemme sekä parantolan kulttuurihistoriaa että tarinoita potilaiden elämästä parantolassa.

Buffetlounaan (hedelmäistä vihersalaattia, savukalasalaattia, Caesarsalaattia, tulista naudanlihapataa, riisiä/yrttisiä perunoita, lämmin kasvislisäke, kahvia/haudutettua teetä, talon makea piirakka vaniljakerman kera) nautimme Kaimalan Karhulammen tilausravintolassa. Lounaan jälkeen paikkakunnalla asuva arkkitehti Viri Teppo-Pärna valottaa vielä joitakin näkökulmia parantolan arkkitehtuuriin ja ympäristöön ja Alvar Aallon myöhempiin vaiheisiin.

Lähtö Tapiola Gardenin edestä klo 9.00 ja paluu noin klo 17.30 Tapiolassa. Maksu 64 € laskutetaan erikseen.

Tälle retkelle voidaan ottaa myös Leppävaaran yhdistyksen jäseniä, mikäli olet kiinnostunut, ilmoittaudu pikaisesti Ritva Vilen-Kinnuselle puh.no  040 8323243 tai sähköp. r.vilen@luukku.com