OUTLOOK /HOTMAIL

OUTLOOK/HOTMAIL sähköposti

Jos yhdistyksen tai liiton sähköpostit ja ilmoittautumisvarmistukset eivät tule perille, niin syynä on yleensä  joko vastaanottajan virheellinen sähköpostiosoite, postilaatikko on täynnä tai sitten järjestelmä estää tiettyjen lähettäjien postin perille tulon tai laittaa roskapostiin.

Sain liitolta alla olevan ohjeen, jolla voit vaikuttaa saamaasi sähköpostiin.  Lähettäjä ei pysty tekemään asialle mitään.  Sinun pitäisi saada liiton jäsenkirjeitä, Leppävaaran senioreiden jäsen- ja viikkotiedotteita, mahdollisia laskuja ym.

Jos käytössäsi on toinenkin sähköpostiosoite, voimme vaihtaa sen jäsentietoihisi, jos ilmoitat sen yhdistykselle-

Tässä yleisohje avuksi:

Joidenkin henkilöiden sähköpostit ovat tuntemattomasta syystä alkaneet lähettämään meidän palvelimellemme tietoa, että viesti on merkattu roskapostiksi (muutamia tapauksia on, joissa henkilö on roskakorin sijaan laittanut senioriyhdistyksestä tai liitosta tulleen viestin vahingossa roskaposteihin useamman kerran). Alla oleva Outlook -ohje pätee soveltaen myös Hotmail -sähköposteihin. Me emme asialle pysty tekemään valitettavasti mitään.

”Vastaanottava sähköpostipalvelin on jostain syystä määrittänyt lähetysjärjestelmästämme (Mailjet) tulevat viestit roskapostiksi. Microsoftin Outlook -järjestelmän tiedetään tekevän tätä harvakseltaan.

Tilanteen muuttamiseksi ei ole muuta keinoa kuin, että sähköpostin haltija on yhteydessä sähköpostioperaattorinsa asiakaspalveluun ja pyytää poistamaan roskaposti tms. merkinnät @senioriliitto.fi -loppuisilta sähköposteilta. Me emme asialle pysty mitään tekemään, kun kyseessä on vastaanottava sähköpostipalvelin. Asiakaspalelun puhno on 09 8171 0400

Toinen asia, joka tulisi tehdä on lisätä seuraavat osoitteet turvallinen lähettäjä -listaan (https://support.microsoft.com/fi-fi/office/turvalliset-lähettäjät-kohteessa-outlook-com-470d4ee6-e3b6-402b-8cd9-a6f00eda7339):

Outlook/hotmail -sähköpostin omaava henkilö voi olla yhteydessä Microsoftin asiakaspalveluun ja pyytää poistamaan estot edellä mainituista lähetysosoitteista: https://support.microsoft.com/fi-fi/contactus. Tämän jälkeen voimme koettaa sähköpostin lähettämistä uudelleen. ”

Selkokielellä sanottuna kyse on usein siitä, että jäsen on merkannut itse senioriliitto.fi päätteiset sähköpostit roskapostiksi tai hänen sähköpostioperaattorinsa on sen tehnyt. Kiltasta viestiä yritetään lähettää, mutta se on estetty vastaanottajan toimesta. Estot saa pois toimimalla yllä olevan ohjeen mukaisesti.

Nämä toimet saattavat tuntua hankalilta, jos kyseessä on kokematon tietokoneen käyttäjä. Heidän kohdallaan on melkeinpä helpointa kysyä löytyisikö heiltä toista sähköpostiosoitetta, jonka voisi lisätä Kiltaan.